12 mei 2012

DIP DYE DIY


Ik heb besloten om in het Nederlands verder te bloggen. Dit omdat ik mij in het engels gewoon niet kan uitdrukken, en ik mijn blog wat persoonlijker wil maken. En misschien af en toe zelfs een verhaaltje wil vertellen (spannnend). En aangezien de talen-knobbel bij de geboorte al verloren is geraakt, leek Nederlands mij de beste optie.

In mijn vorige post zag je dat ik deze denim blouse op marktplaats had gezet. Aangezien er niet heel veel interesse voor was, kwam ik met een genius master plan om het te bleken. En hij is erg mooi geworden (al zeg ik het zelf). En het was erg gemakkelijk om te doen! Ik zou vertellen hoe ik het gedaan heb:

1. Ik heb een halve fles bleek in een emmer gegooid die tot de helft gevuld was met warm water. 
2. Toen heb ik de denim blouse eerst nat gemaakt tot iets boven de helft. Op deze manier krijg je een mooiere overgang als de bleek erin trekt. 
3. Daarna heb ik de blouse eerst voor de helft in de emmer met bleek gehangen. Een uurtje laten hangen, en toen heb ik hem steeds iets naar boven getrokken. Het is een beetje afhankelijk van de stof hoe snel het wordt gebleekt. De denim blouse deed er redelijk lang over, dus die moet je er ook langer in laten hangen. Maar toen ik het later deed met een katoenen shirt was het binnen 5 minuten al gebleekt. Dus ik raad aan om het in het begin wel een beetje in de gaten te houden. 

----------------------------------------------------
This is what I'm wearing:
Denim dip dye blouse -  New look DIM (did it myself) 
Fjällräven tas - Zalando
Pieces broek - Zalando
Pistol boots - Sacha

9 opmerkingen:

  1. Leuk dat je over gaat in het Nederlands!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUPER DIY! Vind je shirtje helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauww, goed gelukt zeg!

    Xoxo Whitney
    http://withlovewhit.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij iet er gaaf uit, en leuk dat je overgaat in het Nederlands, ik had ook dat ik me daar toch beter in kan uitdrukken.
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe blouse!

    Ik volg je, volg je terug?

    Groetjes Kimberley xx

    Beautyandbirds@blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen